Tuesday, October 14, 2014

Svart Halloween och Svart Ju…...

Hej!
Allt väl? Själv är det mkt just nu men jag trivs i och för sig med många bollar i luften.
Dock kan det vara viktigt att ändå dra ner på tempot ibland och reflektera och följa upp.
Jag övar mig på det så mycket jag kan och på att försöka landa mer här och nu.
Det är minsann inte lätt!
Men nu nog om det för denna gång. 
 (PS. i detta inlägg är det bara de två vardagsrumsbilderna som är mina, de övriga bilderna har jag googlat fram och vet du källan till någon bild som saknar källa ange den gärna i kommentarsfäletet). 
Denna gång tänkte återigen peka på vikten av att ha en bra bas, det vill säga en bra grund när det gäller färgerna på de stora ytorna i ditt hem. 
Har du en bra grund så kan du lätt göra ändringar utifrån olika tillfällen, årstider, högtider, fester och andra tillfällen då det är troligt att du kanske vill göra förändringar i ditt hem.
Ovan ser ni några av de färgpaletter som råder i mitt hem.
Nedan ser du mer vad jag konkret menar. 
Som ni kan se så har jag utgått mycket ifrån de färger som finns i vår nordiska natur, 
också för att det också passar så bra med det nordiska ljuset.
 Hm, ja så långt är det tydligt. Men vad har detta med Halloween att göra?
Jo, för mig är det så skönt att det nu börjar cirkulera Halloween inspiration som inte 
bara innebär pumpafärgade inslag och plastskrikande praktikal joke figurer.
Jag tycker Halloween är kul men jag skulle faktiskt bli störd av de ovannämnda inslagen i mitt hem. 
Kanske låter konstigt men jag gillar att ha harmoni i mitt hem, 
det ger ett slags lugn och intryck av ro. Se bara nedan så snygga 
Halloween partyn: 
Jag vet att det finns dem som tycker att det är att gå till överdrift och att Halloween ska vara till för barnen. Men här hemma är halloween lika uppskattat i alla åldrar trots att det inte hänger lilla plasthäxor i hallen och dylikt. Så jag säger det som säkert retar någon:
MEN DET HÄR ÄR HALLOWEEN MED STILL, i mitt tycke
Snyggt och Coolt va?! :)
 Och vissta passar färgerna bra in? Blink 
 Sedan som ni ser så fortsätter färgerna att passa alldeles perfekt till resten av vintern….
…och till…
….JA, julen… hihi
Men nu nog om det för jag antar att jag redan framstår som lite av en galning ;)
Men det är jag inte, jag är bara väldig intresserad av inredning och av julen hihih
HA en fin dag! Kram/Petra






2 comments:

  1. så mycket fina bilder
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Hanna! Javisst är de inspirerande!!! Kram

      Delete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra