Sunday, December 07, 2014

Nytt jobb, avtackning,reportage, kalas, glöggafton…..

Hej Hopp!
Oj så fort tiden går, det har hänt så otroligt mycket den sista tiden så jag hinner inte riktigt med, ler.
Jag känner att jag måste be om ursäkt för den tråkiga bildkvaliten men jag har bara använd mobiltelefonen och fotat med, och ja då blir det inte bättre än så här. 
En av alla de stora saker som hänt är att jag bytt jobb. Jätte spännande och jätte nervigt. 
Dessutom blir man ju rätt trött i skallen när man börjar på en ny arbetsplats. 
Jag började i måndags och det känns jätte bra men det är väldigt mycket nytt att lära sig.
Därför hade jag helst velat använda helgen till att vila men det fanns andra planer inbokade.
På fredagen så tackade mina närmsta kollegor på mitt förra jobb av mig och det var en underbar kväll, med fina tal, god mat och mycket skratt.
Men sen var dags att gå upp i ottan för på lördagsmorgonen så skulle fina Lotta med bloggen 
"Mitt liv på landet, Fyra Årstider"  komma och fota ett julreportage.
Det var himla trevligt att få träffa henne, hon var full av energi, glad och väääldigt trevlig!! 
Tack Lotta för den trevliga dagen med dig!!
Sen var det dags att gå på kalas på eftermiddagen och ja sen var det dags för glöggkväll hemma hos mig med trisstjejerna. Vi är ju ett gäng på sju tjejer som träffas engång i månaden och så tar alla med sig fyra trisslotter, dessa blandas och sedan skrapar vi dem och håller tummar och tår för att vi ska vinna.
Vi har inte vunnit särskilt mycket men det är egentligen inte det som är själva grejen. 
Grejen är att vi träffas och att vi gör något tillsammans.
Vi provade flera sorters glögg igår och mening var också att det skulle komma en polkagris bagare som skulle lära oss att baka polkagrisar, men tyvärr fick han förhinder. 
Men vi skrapade i allafall och ja på dessa vann vi 200:-….
Hur som haver vart det i  vart fall ett kalas av pepparkakor med ost och marmelad.
Jag verkligen älskar att kleta på ost av alla dess slag på pepparkaka för att sedan toppa med lite god marmelad.
Dessutom provade jag äntligen Stilton ost men nja jag var inte så impad som jag trodde att jag skulle vara. Visserligen var det inte den klassiska sorten utan denna hade champange inslag men nja… då dricker jag hellre champangen för sig :)
 Lovar inte att jag kommer bli bättre på att hålla bloggen uppdaterad just nu eftersom jag vill landa med mitt ny jobb först men jag kan däremot lova att jag fortsätter att inspirera på Instagram och i gruppen på FB i samma takt som innan :)
 Nä nu kommer jag ta en slappsöndag och kanske tar jag en filmmaraton i soffan :)
Trevlig andre advent på er!! 
KRAM



3 comments:

  1. sehr schöne dekoration!!! einen schönen adventssonntag wünscht angie

    ReplyDelete
  2. Hej! Vart kommer de fina vita stolarna/pallarna ifrån som man ser på bilden då Lotta fotograferar? Kram!

    ReplyDelete
  3. Oj, vilken mysig kväll ni hade med så mycket gott att äta. Spännande med reportaget, du får berätta sen vilken tidning det kommer i. Ha det så gott och lycka till med nya jobbet!
    Kram Ann

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra