Friday, April 10, 2015

Champagne, spa och gott att äta


Hej!
Allt väl med er? Hoppas det! 
Jag har ju lovat att skriva en recension till er från mitt och gubbens besök på Arken spa.
Vi var ju där för ett par veckor och passade då på att vara med på en champagneprövning. Det var jätte trevligt och minst sagt gott. Det var Torbjörn Sandberg från vingruppen som kom och delade med sig av sina kunskaper
Vi fick smaka på flera olika goda champanger och det hela var inte så där överdrivet teknisk som det kan bli på liknande tillställningar, utan stämningen var lättsam trevlig och givande. 
Jag kan rekommendera det.  Snart är det ju dags för Roseprovningen där nere, det hade ju varit härligt att få komma iväg på, men det blir nog lite tight nu mitt i husförsäljningen. 
I övrigt finns så klart massor av vackra platser och vrå:er för att njutningen ska bli maximal. Denna gången stannade vi en natt och var i på spa:t i två dagar och ja det känns lite bråttom. Man vill ju prova allt och ska man klämma in behandling, middag och sovmorgon så skulle kanske två dygn vara att rekommendera. Dock har vi ju i höstas varit på syster hotellet Asia Spa i Varberg och jag måste säga att jag tycker att det är stråt vassare. 
Dels är det lite nyare och lite finare. Vi bodde visseligen i ett jätte fint stort lite dyrare rum på Asia Spa och det kan säkert ha påverkat upplevelsen mkt till det possitiva för denna gången fick vi på Arken en väääldigt litet rum…
Tyvärr måste jag dessutom säga att tre rätters middagen på kvällen inte var någon höjdare, 
dessutom äter jag LCHF och hade både ringt och kollat om det funkade att få mer sallad i stället för ex potatis, samt att få grädde och bär som efterrätt istället, och talat med hovmästaren när vi kom fram (samt innan middagen) och då var det inga som helst problem. 
Tyvärr fick jag det ändå inte så ja, lite minus för det. 
Men behandlingen som jag tog var fantastik. 
Jag fick en spabehandlare som hette Alexandra om jag inte minns fel och hon var jätte duktig. 
Jag tog en behandling som heter Art Garden Vitality  och den var värd vart enda öre. 
Dessutom älskar jag när det är så där tyst och stillsamt som jag tycker att det ska vara på spa, 
det hade de lyckats bra med här :)
Allt kändes också rent och fräscht vilket jag tycker är super viktigt.
 Tyvärr tycker jag dock att det var lite magstarkt när vi kom ner och skulle ta oss en lunch. Vi tog en öl, vin (jo det går dricka rött till räckor, fniss) och två räkmackor (jag tog utan bröd, funkar perfekt för en LCHF:are) och det kosta över 600:-
Det tycker jag är lite väl i överkant. 
Helhetsintrycket är ändå jätte bra och jag rekommenderar verkligen Arkens Spa, det är värt ett besök eller fler. 
Mitt betyg på  Arken på en är en solklart sjua av tio möjliga!
HA en ljuvlig helg och unna er ett besök på arken det tycker jag ni är värda!
KRAM Petra E





2 comments:

  1. Hej!
    Tack för recensionen! Det var intressant att läsa. Ser väldigt fint ut.
    Men jag håller verkligen med om att 600 var lite väl dyrt!!!

    Är det du på bilden?

    Önskar en skön helg
    Kramar Anncathrine

    ReplyDelete
  2. Så mycket gott
    Ha en toppen lördag
    Hanna

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra